خانه / سایت اقتصاد آنلاین / نکات بهداشتی برای کاهش افسردگی پاییزی

نکات بهداشتی برای کاهش افسردگی پاییزی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان،  بعضی وقت ها عوامل محیطی و اجتماعی در افسردگی پاییزی موثر است. به عنوان مثال شخصی که کار و کاسبی خوبی در تابستان دارد و اوج شلوغی و درآمدش در فصل تابستان است، باشروع پاییز و رکود شغلی دچار افسردگی می شود.

برای کاهش بی‌حوصلگی چه باید کرد؟

اگر افسردگی شدید باشد باید به روان پزشک مراجعه شود اما اگر دچار افسردگی خفیف شدید، می توانید با برنامه ریزی درست در زندگی به بهبود افسردگی کمک کنید. به عنوان مثال برای زندگی تان برنامه ریزی کنید. 

در سایت پزشکان بدون مرز،  توصیه شده است که سعی کنید کارهایتان  را به موقع انجام دهید، صبح پیاده روی و ورزش کنید تا با نشاط بیشتری بتوانید کار کنید، تغذیه و خواب خوب و کافی داشته باشید. در هفته ساعاتی را برای تفریح در نظر بگیرید و سعی کنید از غم و استرس دور باشید.

توصیه‌هایی برای کاهش افسردگی مادران باردار

خیلی از خانم ها در دوران بارداری به افسردگی مبتلا می شوند. بنابراین برای کاهش افسردگی در این دوران، همسران باید به خانم شان عشق بورزند، در کارهای منزل به او کمک کنند، برنامه های شاد و ورزشی فراهم کنند، به سفر و مهمانی بروند و تا جایی که می توانند ابراز علاقه و عشق کنند تا خانم ها از استرس و افسردگی دور شوند.

نقش رنگ‌ها در کاهش افسردگی پاییزی

خانواده رنگ های قرمز باعث تحریک احساس هیجان و شادی در فرد می شوند اما رنگ هایی که از خانواده آبی هستند باعث آرامش و سکون می شوند. معمولا افراد افسرده طرفدار رنگ های تیره و سیاه هستند بنابراین بهترین رنگ برای افراد افسرده، رنگ هایی از خانواده قرمز است تا حس تحرک و هیجان را در این افراد زنده کند.

رایحه‌های خوش

استشمام بوهای خوش باعث تحریک حس شادمانی و آرامش در افراد می شود. بوی استوقودوس بسیار آرام بخش و نشاط آور و برای افراد افسرده گزینه مناسبی است.

ورزش و پیاده‌روی و شب ‌نشینی

مهمانی رفتن در شب‌های پاییزی برای افراد افسرده، مفید است به شرطی که این کار هرشب تکرار نشود. چون اگر فرد افسرده، شب ها خیلی دیر بخوابد و نظم خوابش به هم بریزد، مضطرب و افسرده  تر می شود. 

نورپردازی درون خانه‌ها در پاییز چگونه باشد؟

یکی از دلایل افسردگی افراد در پاییز، هوای ابری و روزهای کوتاه و تاریک است. برای رهایی از این مشکل، پرده ها را کنار بزنید و پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید نور طبیعی خورشید به جای نور مصنوعی وارد اتاق شود.

نقش تغذیه در کاهش افسردگی چیست؟

مواد نشاسته ای جزو مواد شادی آور است . به همین دلیل ماکارونی، شکلات و زعفران (به مقدار کم) از موادی هستند که ضد افسردگی و شادی آورند. علاوه بر این، نوشیدن آب فراوان هم باعث حس شادابی در فرد می شود.

آیا افسردگی فصلی با جنسیت مرتبط است؟

به طور کلی زنان همیشه دوبرابرمردان به افسردگی مبتلا می شوند و این آمار در افرادی که به افسردگی فصلی مبتلا می شوند هم صدق می کند.

ورزش و پیاده روی هم برای افراد افسرده بسیار مفید است  چون حس هیجان و نشاط را در این افراد زنده می کند

Let’s block ads! (Why?)

منبع خبر

درباره ی مهدی ذوالفقاری

همچنین ببینید

یونیسف: ۸۷۰ کودک سوری در شرق این کشور کشته شدند

کد خبر ۳۱۵۳۴۶ ۱۳۹۷/۰۸/۲۵ – ۲۲:۵۷ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.