خانه / روزنامه دنیای اقتصاد / می دانید ایرانی ها در کدام فضای مجازی زندگی می کنند؟

می دانید ایرانی ها در کدام فضای مجازی زندگی می کنند؟

حمید ضیایی پرور چهارشنبه شب در همایش فعالان شبکه های اجتماعی در قزوین با اشاره به جذب کاربران اینترنتی به یک یا چند شبکه اجتماعی،افزود: تلگرام یکی از شبکه های پرنفوذ با ۱۸۰میلیون کاربر است که ۵۰ میلیون کاربر آن را ایرانیان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ایرانیان روزانه ۲.۷ میلیارد مورد بازدید از تلگرام دارند،اضافه کرد: ۷۵۰ هزار کانال فارسی در این شبکه اجتماعی تشکیل شده است.

ضیایی پرور، نبود فیلتر، سرعت و امنیت داده ها را از جمله مزایا و در مقابل سرعت ایجاد کانال های مخالف با ارزش ها و حاکمیت نظام و جستجو ناپذیری،آرشیوناپذیری و پروتکل های غیر بومی را از معایب تلگرام برشمرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: افراد ۲۵ تا ۳۷ سال بیشترین فراوانی سنی را در بین کاربران اینترنت کشور دارند.

ضیایی پرور اضافه کرد: ایرانیان بیشتر به دنبال محتواهای تفریحی و خبری هستند.

این مسئول یادآور شد: یکی از کارکردهای رسانه تفریح و سرگرمی است که در رسانه رسمی به آن چندان توجه نمی‌شود هرچند اخیرا ۲ برنامه دورهمی و خندوانه به این موضوع پرداخته اند که اتفاقا جزو پربازدیدترین برنامه ها محسوب می شوند.

وی همچنین گفت: شبکه های اجتماعی به این دلیل موفق شده اند که در زمینه امکان اشتراک گذاری تصویر، ویدیو و همچنین تفریح و سرگرمی فعال هستند.

ضیایی پرور افزود: شبکه های اجتماعی موبایلی به علت امکان اشتراک گذاری دیتا، امکان مکان یایی، سادگی دسترسی و امکانات تلفن جذابیت زیادی بین کاربران اینترنتی دارند.

وی در ادامه به فرصت ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: واگرایی ادیان، نقض حریم خصوصی افراد، امکانات فناورانه برای جاسوسی مدرن، اعتماد عمومی به شبکه های خارجی و تضعیف مبانی دینی و اعتقادی و اخبار شایعات و نادرست که کاربر نمی‌تواند اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهد از جمله معایب و تهدیدهای این حوزه به شمار می روند.

وی همچنین گفت: گسترش زبان فارسی، ارتباطات بین نسلی میان ایرانیان و حوزه تمدن فارسی زبانان، دفاع از حقوق بشر، تغییر تصویر عمومی ایران در دنیا و ترویج مبانی دینی،اشتغال و کارآفرینی از فرصت های شبکه های اجتماعی است.

وی به مصادیق موفق استفاده گسترده کاربران از شبکه های اجتماعی هم پرداخت و گفت: مقابله با تحریف نام خلیج فارس اولین پویش (کمپین) تاثیرگذار ایرانی ها در فضای مجازی بود و می توان اذعان کرد با وجود تهدیدهای این حوزه دشمنان امروز از فضای مجازی می‌ترسند.

Let’s block ads! (Why?)

منبع خبر

درباره ی خخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *