خانه / سایت اقتصاد آنلاین / توقف تزریق ۷۰۰میلیارد تومان به مترو در ایستگاه بانک مرکزی/ تکمیل خطوط مترو؛ در هاله‌ای از ابهام

توقف تزریق ۷۰۰میلیارد تومان به مترو در ایستگاه بانک مرکزی/ تکمیل خطوط مترو؛ در هاله‌ای از ابهام

اقتصادآنلاین – فائزه مومنی؛ علی امام درباره فرصت از دست رفته معاونت حمل و نقل برای فروش ۱۳۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت و شرایط وخیم مالی شهرداری تهران برای توسعه خطوط مترو به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در بودجه هر سال دولت  ۵هزار و ۵۰۰میلیارد تومان فرصت فروش اوراق مشارکت برای تامین بخشی از منابع مالی شهرداری در نظر گرفته شده که سال گذشته از این مقدار اجازه فروش ۲هزار میلیارد داده شده که ۷۰۰میلیارد تومان محقق و ۱۳۰۰میلیارد تومان محقق نشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که فرصت تحقق ۱۳۰۰میلیارد تومان تا آخر شهریور بوده و حالا از دست رفته، ما از ظرفیت سال ۹۷استفاده می‌کنیم. طی نامه‌نگاری‌هایی که وزارت کشور چند هفته پیش شده، از این ظرفیت ۲هزار میلیارد تومان برای مترو و ۵۰۰میلیارد تومان برای اتوبوسرانی برداشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره بدحسابی شهرداری تهران در بازپرداخت وام‌های خود به بانک‌ها و تاثیر آن در توقف فعالیت توسعه خطوط مترو، اظهار کرد: از آنجایی که شهرداری در پرداخت بدهی‌های خود به بانک‌ها بدحسابی کرده، آن‌ها برای عاملیت فروش اوراق مشارکت به وثیقه نیاز دارند و تا دریافت آن، هیچ کمکی به ما نمی‌کنند.

علی امام اضافه کرد: در عین حال ۷۰۰میلیارد تومانی که از ۲هزار میلیارد به فروش رفته بود نیز هنوز به مترو تزریق نشده است زیرا ضوابط بانک مرکزی با ضوابط شهرداری مطابقت ندارد و در نتیجه جلوی  انتقال این مبلغ را به ما گرفته است. امیدواریم در طی هفته‌های آینده ۷۰۰میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شود.

او با ضعیف شمردن تکمیل خط ۶،۷مترو در سال ۹۷، اظهار کرد: امیدواریم با این ۷۰۰میلیارد تومان بتوانیم ۷ایستگاه دیگر از خط ۷را افتتاح کنیم. در عین حال بشود قسمتی از خط ۶هم را تا قبل از پایان امسال به مدار بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل متروی تهران درباره رسیدگی به قسمت‌های ناقص خطوط کامل تکمیل شده مترو نیز گفت: خط ۳، ناقص‌ترین خط مترو است که البته با همین بودجه‌های کم نیز توانستیم ۵هواکش میان تونلی و سیگنالینگ بخش شمالی را تکمیل کنیم. بعد از خط ۳ باید نواقص خط ۴را برطرف کنیم.

علی امام درباره تاثیر تحریم‌ها بر روی روند خرید تجهیزات مترو نیز، اظهار کرد: تحریم‌ها بیشتر در حوزه خطوط در حال تکمیل برای ما مشکل ایجاد کرده‌اند. بنا داریم تا مفاد قراردادهای بسته شده در گذشته را که پیش‌پرداخت نیز داده شده، تا قبل از ۱۳آبان زنده کنیم. در عین حال برای تامین برخی قطعات و تجهیزات نیز به سمت استفاده از تولیدکنندگان داخلی برویم.

مدیرعامل متروی تهران درباره آخرین وضعیت آب چشمه علی نیز گفت: در میانه راه این چشمه، کانال انتقالی آب تخریب شده و آب به جای آنکه به زمین‌های کشاورزی رهنمود شود، داخل زمین می‌رود. با وجود آنکه به کشاورزان پیشنهاد دادیم که ما با هزینه خودمان لوله‌کشی می‌کنیم اما آن‌ها قبول نکردند. اطالاعی هم ندارم که چرا کشاورزان به جای حمل آب با تانکر، محل عبور آب را درست نمی‌کنند.

Let’s block ads! (Why?)

منبع خبر

درباره ی مهدی ذوالفقاری

همچنین ببینید

قطعی فراگیر گاز، پیامد پروژه ناتمام خط انتقال ایران به پاکستان

کد خبر ۳۲۱۵۳۵ ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ – ۲۳:۰۴ با آغاز فصل سرما در پاکستان، این روزها بحران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.